Kunnen we je ergens mee helpen?

Service & contact

Heb je een vraag over een autofinanciering?
Kijk in de lijst met veelgestelde vragen, bel ons of stuur ons een mail.

Hulp nodig of vragen over jouw financieringsaanvraag?

Bij RijdSlim begeleiden we je stap voor stap bij het digitaal aanvragen van een financiering. Je zit nergens aan vast en we nemen geen financieel advies over. Wel zorgen we voor duidelijke uitleg, een veilig aanvraagproces en een snelle terugkoppeling.

Vul het contactformulier in of stuur ons een bericht — we reageren meestal binnen één werkdag.

Onze service in het kort

Onze service in het kort:
✅ Reactie binnen 1 werkdag
✅ Volledig digitaal & veilig (met iDIN-verificatie)
✅ Geen adviseur, wél persoonlijke begeleiding
✅ Geen papieren rompslomp
✅ Discreet en zonder verplichtingen


Je kunt ons bereiken via het formulier, e-mail of telefonisch. We doen er alles aan om jouw aanvraag soepel en duidelijk te begeleiden.

verkoop auto

De meest gestelde vragen....

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over leningen, iDIN en aflossen. We leggen ook alles uit over het BKR, rente en hoe we met jouw persoonlijke gegevens omgaan. Neem een kijkje voor meer duidelijkheid.

Bij ons kun je geheel digitaal, en niet zoals de traditionele manier met veel papierwerk, een financiering aanvragen voor de aanschaf van een (tweedehands) auto. Wij verstrekken op dit moment geen blanco krediet.

Op dit moment zijn dit de voorwaarden:

  • Leeftijdsklasse vanaf 21 t/m 71 jaar
  • Vast inkomen o.b.v. vaste dienst, tijdelijk contract, uitzendovereenkomst/detacheringsovereenkomst, WAJONG of WIA uitkering (IVA).
  • Goede kredietwaardigheid
  • Goede betaalhistorie
  • Geen negatieve BKR codering(en)

Heb je hier vragen over? Bel ons op 085 130 2490 of stuur een e-mail naar info@rijdlim.nl

De minimum leeftijd voor een aanvraag bij ons is 21 jaar en de maximum leeftijd is op dit moment 71 jaar.

Wanneer je getrouwd bent, een geregistreerd partnerschap hebt of samenwoont, is er sprake van een gezamenlijke huishouding. In die situatie moet je ook de gegevens van je partner opgeven. Je partner moet ook instemmen met je aanvraag.

Ook wanneer er sprake is van een huwelijk op huwelijkse voorwaarden, dien je de aanvraag ook samen met je partner te doen.

Minimaal € 5.000 en maximaal € 75.000, afhankelijk van de producten. Bij ons kan je meerdere financieringen hebben lopen met een maximum bedrag van € 75.000,00.

Je kan de bestaande financiering niet verhogen. Je kan wel een nieuwe aanvraag doen, zolang dit verantwoord is en je in totaal niet meer dan €75.000 aan financieringen bij ons hebt lopen.

Je kunt een aanvraag voor een nieuwe financiering doen via een aangesloten partner.

iDIN is een Nederlands identificatiemiddel waarmee je je veilig en digitaal identificeert. ID staat voor identificeren en IN staat voor inloggen. Het zorgt voor een snelle registratie en login via je bank.

  • Je selecteert de bank waar je je bankzaken online regelt
  • Je wordt naar het iDIN-startscherm van je bank geleid
  • Je logt in met het inlogmiddel van je bank
  • De persoonsgegevens die wij willen ontvangen zijn al ingevuld
  • Je klikt op akkoord
  • Je wordt naar het aanvraagformulier teruggeleid

Meer informatie is te vinden op https://www.idin.nl/consumenten.

PSD2 is de herziene versie van de Payment Services Directive (2007). Dit is de Europese wet (richtlijn) voor het betalingsverkeer van consumenten en bedrijven.

Via PSD2 geef je toestemming aan je bank om aan Hiltermann Consumenten Financieringen toegang te geven om je bankrekening informatie van afgelopen 12 maanden te mogen inzien en te gebruiken voor de beoordeling van je aanvraag.

Lees meer over achtergronden en doelstellingen van PSD2 via https://psd2.nl.

Alle aanvragen worden getoetst bij het BKR om vast te stellen of de financiering verantwoord is. Wanneer er een negatieve BKR-registratie op je naam staat – omdat je in het verleden betalingsproblemen hebt gehad – kom je niet in aanmerking voor een financiering.

Op de website van BKR (www.bkr.nl) kun je inloggen met je DigiD om te zien welke registraties op je naam staan.

Wat vervelend om te horen dat je een klacht wilt indienen. Je kunt de klacht mailen naar klachten@hiltermanncf.nl of op de post doen naar Hiltermann Consumentenfinancieringen t.a.v. Customer Care, Diamantlaan 10, 2132 WV Hoofddorp. 

Nadat we je klacht hebben ontvangen, nemen we binnen 10 werkdagen contact met je op. We hopen dan tot een oplossing te komen. Uiterlijk 8 weken na dagtekening ontvang je van ons een beslissing op je klacht. Mocht je niet tevreden zijn met de klachtoplossing, dan kan je contact opnemen met het KiFiD.

Alle gegevens die je met ons deelt worden zeer vertrouwelijk behandeld en veilig opgeslagen. Daarnaast worden gegevens automatisch verwijderd wanneer deze niet meer nodig zijn. Je gegevens delen we niet met derden.

Wanneer je een betaling hebt gemist omdat er niet voldoende saldo op je rekening stond, ontvang je van ons een betalingsherinnering per e-mail met een iDEAL betaallink.

Ook is het mogelijk om in te loggen op de website en in je persoonlijke dashboard te betalen met iDEAL.

Dit kan je makkelijk en snel doen via je persoonlijke dashboard, in de stap ‘mijn gegevens wijzigen’. Jouw wijzigingsverzoek verwerken we binnen 3 werkdagen. Bij een goedkeuring van je wijzigingsverzoek, krijg je een bevestiging via e-mail. Mocht er meer bewijs nodig zijn, dan nemen we telefonisch contact met je op om dat te bespreken. Bij een wijzigingsverzoek van IBAN, dien je altijd een recente kopie bankafschrift of kopie bankpas van je nieuwe IBAN te uploaden via je persoonlijke dashboard.

Dit kan je makkelijk en snel doen via je persoonlijke dashboard, via de stap mijn gegevens wijzigen. Jouw wijzigingsverzoek verwerken we binnen 3 werkdagen. Bij een goedkeuring van je wijzigingsverzoek, krijg je een bevestiging via e-mail. Mocht er meer bewijs nodig zijn, dan nemen we telefonisch contact met je op om dit te bespreken.

De maandtermijn is een vast gegeven en kan niet zomaar gewijzigd worden. Dit kan alleen als je een extra aflossing hebt gedaan. Dan wordt een nieuw betaalschema aangemaakt en zal de maandtermijn aangepast worden. Via jouw dashboard kan je je nieuwe betaalschema opvragen, zodra de extra aflossing bij ons is ontvangen.

De maandtermijn is een vast gegeven en kan niet zomaar gewijzigd worden. Dit kan alleen als je een extra aflossing hebt gedaan. Dan wordt een nieuw betaalschema aangemaakt en zal de maandtermijn aangepast worden. Via jouw dashboard kan je je nieuwe betaalschema opvragen, zodra de extra aflossing bij ons is ontvangen.

Uiterlijk 3 werkdagen voor de levering van de auto zal het financieringsbedrag op de rekening van de leverancier bijgeschreven zijn.

Dat is vervelend. Je kan het beste contact opnemen met onze afdeling bijzonder beheer. Wacht hier niet mee. Als je eerlijk aangeeft wat de reden is voor de achterstand, zijn wij altijd bereid om met je mee te denken over een oplossing.

Ons voorkeur gaat uit naar het uploaden van het opgevraagde document via jouw persoonlijke dashboard.

Ga voor een extra aflossing of volledige aflossing van je financieringsbedrag naar je persoonlijke dashboard.

Het kan gebeuren dat het even lastig voor je is om het volledige maandbedrag te betalen. Bijvoorbeeld als je inkomen tijdelijk lager is dan normaal, bij een scheiding of als je werkloos bent geworden. Neem dan contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken of – en zo ja hoe – we je financiering kunnen aanpassen. Zo kom je niet in de problemen.

Heb je de kredietovereenkomst vóór 31 januari 2025 afgesloten? Dan kun je altijd eerder, vaker of meer aflossen zonder extra kosten. Dit kan in je persoonlijke dashboard.

Heb je de kredietovereenkomst op of na 31 januari 2025 afgesloten? Dan mag je altijd extra aflossen of het krediet eerder aflossen dan afgesproken.

  • Is de resterende looptijd van je krediet één jaar of korter? Dan betaal je 0,5% vergoeding over het bedrag dat je vervroegd aflost.
  • Is de resterende looptijd van je krediet langer dan één jaar? Dan betaal je 1% vergoeding over het bedrag dat je vervroegd aflost.

Ook deze aflossingen kun je regelen in je persoonlijke dashboard.

Ja. Wanneer je een financiering aanvraagt, controleert de financieringsmaatschappij eerst je kredietregistratie bij het BKR. Hier staan alle kredieten van consumenten geregistreerd. Heb je al je eerdere kredieten op tijd afbetaald? Dan heb je een positieve BKR-registratie. Heb je een betalingsachterstand gehad? Dan is dat een negatieve registratie. Dan wijzen wij de aanvraag helaas af.

Toggle Inhoud

Heb je de kredietovereenkomst vóór 31 januari 2025 afgesloten? Dan is het altijd mogelijk om je financiering geheel of gedeeltelijk af te lossen. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht. Het minimale extra aflosbedrag per jaar is €250. Dit mag via een eenmalige extra aflossing.

Heb je de kredietovereenkomst op of na 31 januari 2025 afgesloten? Dan is het altijd mogelijk om je financiering geheel of gedeeltelijk af te lossen. 

  • Is de resterende looptijd van je krediet één jaar of korter? Dan betaal je 0,5% vergoeding over het bedrag dat je vervroegd aflost.
  • Is de resterende looptijd van je krediet langer dan één jaar? Dan betaal je 1% vergoeding over het bedrag dat je vervroegd aflost.

 Dit mag via een eenmalige extra aflossing.

Nee, de rente wijzigt niet gedurende de looptijd van je financiering. Je blijft dezelfde rente betalen vanaf het begin tot aan einde looptijd.

Je ontvangt een bevestiging van je aflossing per e-mail. De afschrijving op je bankrekening is voor jou ook een bewijs van betaling.

Ja, je krijgt een e-mail bericht als herinnering dat je je financiering moet betalen.

Je kan de link uit veiligheidsoverwegingen maar 1 keer gebruiken. Wil je een nieuwe link ontvangen? Dan moet je een nieuwe aanvraag voor het gewenste bedrag. De nieuwe link kan je alleen aanvragen via de leverancier.  

Om tot een juiste beoordeling te komen, hebben wij de rekeninginformatie van al je actieve bankrekening(en) (IBAN) van de afgelopen 12 maanden nodig. Zo geef je eerst toestemming om de transactiegegevens van je hoofdrekening/salarisrekening met ons te delen. 

Hierna krijg je de optie om een andere bank toe te voegen als je die hebt. Misschien heb je nog een andere IBAN waar bijvoorbeeld je woonlasten (huur/hypotheek) van af gaan.

1ste keer inloggen: Je logt eerst in via iDIN, waarbij je het verificatie proces doorloopt.

2de keer inloggen: Je geeft toestemming aan je bank om je bankinformatie (af- en bijschrijvingen van de afgelopen 12 maanden) aan ons te laten zien.

Heb je een partner die op hetzelfde adres woont, waarmee je een gezamenlijk huishouden vormt? Dan moet die partner ook inloggen.

De financiering wordt dan namelijk op basis van twee inkomens berekend. We hebben de rekeninginformatie (inkomsten, woonlasten en uitgaven) van je partner nodig, om een correcte berekening te kunnen maken en te onderzoeken of wij een financiering kunnen verstrekken.

Zodra je aanvraag is goedgekeurd en de nodige documenten zijn ondertekend, zullen wij het geld uitbetalen aan de leverancier van de auto.

Elk jaar voor eind februari ontvang je eenmalig je jaaroverzicht van ons. Deze wordt automatisch gegenereerd en verstuurd via ons systeem.

BKR staat voor Stichting Bureau Krediet Registratie in Tiel. Wij zijn bij hen aangesloten en daarom verplicht om kredietovereenkomsten te melden. Wil je meer weten? Bezoek de website van BKR: www.BKR.nl

Als je per maand meer aflost, heeft dit gevolgen voor je financieringsbedrag. Het heeft onze voorkeur als je het bedrag voor een extra aflossing opspaart en op 1 of 2 momenten in een jaar de extra aflossing doet. Bijvoorbeeld 2 keer een minimum bedrag van €250.

Het jaarlijks kostenpercentage – afgekort JKP – geeft aan wat de totale kosten van een financiering zijn per jaar. De wet schrijft het vermelden van het JKP voor, zodat jij de voorwaarden en kosten van financieringsmogelijkheden bij verschillende aanbieders beter met elkaar kunt vergelijken. In het JKP zit natuurlijk de rente maar ook alle kosten die een kredietverstrekker in rekening brengt voor het afsluiten van de financiering.

Wanneer je een betaling hebt gemist, ontvang je van ons betalingsherinneringen via e-mail. In deze betalingsherinneringen vind je een betaallink waarmee je de gemiste betaling eenvoudig via iDEAL kunt voldoen. Je kan de gemiste betaling ook handmatig overboeken naar onze IBAN. Vergeet niet je financieringsnummer te vermelden in de omschrijving.

Over de gemiste betaling ben je vertragingsrente verschuldigd. Wanneer je de betaling alsnog binnen twee weken voldoet, hoef je de vertragingsrente niet te betalen.

Wanneer je niet in de gelegenheid bent om te betalen, dan kun je het best even contact met ons opnemen, zodat we samen tot een goede oplossing komen.

Wanneer je twee betalingen hebt gemist, en de achterstand van 1 maandtermijn 60 dagen heeft geduurd, wordt de betalingsachterstand geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). De melding bij het BKR kan de mogelijkheden voor het afsluiten van bijvoorbeeld een hypotheek, creditcard of andere lening in de toekomst ernstig beperken. We doen daarom ons uiterste best om voor die tijd samen tot een oplossing te komen, zodat deze stap kan worden voorkomen.

Een maandtermijn die 60 dagen in de achterstand is geweest, waarvoor geen betaalafspraak met Hiltermann Consumenten Financieringen is gemaakt, wordt overgedragen aan het incassobureau.

Zo kan je ons bereiken

Staat je vraag er niet bij? Ons team van ervaren en deskundige medewerkers helpt je graag verder.

Stuur ons een mail

Ons e-mailadres is info@rijdslim.nl

Ons telefoonnummer is 085 – 130 2490.

Je kunt ons van maandag tot en met vrijdag bereiken tussen 9.00 en 17.00 uur. We helpen je graag.

Schrijf jij je vraag liever op? Verstuur dan een brief naar:

RijdSlim
T.a.v. consumenten Financieringen
Schoterweg 12
2021 HM. HOOFDDORP

Logo

Neem contact met ons op

Telefoon: 085 – 130 2490
E-mail: info@RijdSlim.nl 

We staan voor je klaar

Op maandag t/m vrijdag
van 09:00 – 17:00 uur.

Wij helpen je graag verder!